Wyniki sprzedaży wyraźnie wskazują, że rynek smartfonów ma się bardzo dobrze. Należy jednak zwrócić uwagę, że największe powodzenie w branży można przypisać firmom azjatyckim. Przyjrzyjmy się wynikom za trzeci kwartał bieżącego roku.
Z tabeli wynika, że Samsung nie ma sobie równych jeśli chodzi o sprzedaż urządzeń mobilnych. Ta koreańska firma posiada w tej chwili 35,2 procentowe udziały w rynku. Na drugiej pozycji niezmiennie znajduje się firma Apple. Należy jednak zwrócić uwagę, że jej udziały nieznacznie spadają (z 15,6 proc. do 13,4 proc.).
Ciekawie wyglądają natomiast kolejne pozycje w rankingu. Koreański LG depcze po pietach chińskiemu Huawei. W ciągu roku znacznie zmniejszył dystans osiągając prawie takie same wyniki jak swój konkurent. Wzrost oraz silniejszą rynkową pozycje LG zawdzięcza głównie sprzedaży udanych smartfonów z serii Optimus.
Trzeci kwartał tego roku pokazał natomiast, że pozycja Andoida jest nie do pobicia. Oprogramowanie od Google znajduje się w ponad 80 proc. znajdujących się na rynku urządzeń! Jest to wzrost o ponad 6 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Umocnienie pozycji Androida oznacza spadek udziałów konkurencyjnych systemów: iOS od Apple działa na 13,4 proc. smartfonów (spadek o 2 proc.) a trzecią pozycję obronił Microsoft wypierając z podium BlackBerry.
Choć na rynku pojawia się wiele nowych urządzeń nie korzystających z Androida (nowe Nokie Lumia czy najnowsze generacje iPhone’ów) zdaje się, że pozycja systemu od Google nie jest zagrożona. Po deklaracji amerykańskiej firmy, że ich najnowsza wersja systemu o nazwie KitKat ma być tą najbardziej upowszechnioną, jest nadzieja, że wyniki za pierwszy kwartał 2014 roku będą jeszcze ciekawsze niż te, które tutaj widzimy.